סוגי אימון ומה הכי מתאים לי

סוגי אימון

סוגי אימון ומה הכי מתאים לי

סוגי אימון ומה הכי מתאים לי.

כיום, ישנם כל כך הרבה סוגי אימון שאנו יכולים לבחור לבצע. בין אם זה אימון
עצים שעובד רק באופן אנאירובי או שמא אימון אירובי טהור.
אימונים המערבים יותר נשימה ומתיחות או אימונים המערבים פעילות ותזוזה
חדה של הגוף. 
אינספור סוגי אימון והתוצאה היא בלבול אצל המתאמן
שלא יודע מה הכי מתאים לו.

השלב הקריטי ביותר הוא שהמתאמן בוחר את צורת האימון הראשונית שלו, רק כשהוא נכנס לעולם הבריאות והספורט.
במידה והבחירה הינה לא מתאימה באופן ישיר למתאמן כך הוא יכול לסלוד מצורת האימון ופעילויות ספורט
וכל זאת בגלל בחירה מוטעית של סוג אימון.
לכן יש לבצע התייעצויות עם גורם מקצועי שיכול לכוון את המתאמן לסוג האימון הכי יעיל בשבילו על מנת
ליצור אצלו גירוי להמשיך ולהתאמן לתקופה ארוכה.

ישנם ארבעה סוגי אימון מרכזיים, כל אחד מהם יכול להתפרק לעשרות סוגי תוכניות אימון שניתן לבצע.

 

ארבעת סוגי האימון:

סיבולת – אימון שמתמקד בסיבולת עוסק באימוני אירובי שנמשכים לאורך זמן ועובדים על סיבולת הלב ריאה שלנו.
תוכנית האימונים בעיקר כוללת: ריצה, אופניים, שחייה, טיפוס, ריקוד וכו’.
אימוני סיבולת בעיקר מתרכזים בפעילות הלב, הריאות ומערכת הנשימה באמצעות העלאה ושיפור של הביצועים.
אימונים אילו משפיעים על קצב הנשימה של המתאמן ועל קצב דפיקות הלב ומאריכים את הכושר שלו פלאים, כלומר,
הוא יוכל לבצע פעולות אירוביות לאורך יותר זמן ככל שתכנית האימונים מתקדמת.
אז למי זה מתאים?
אימוני סיבולת מומלצים בראש ובראשונה לאנשים שרק מתחילים להכיר את עולם הספורט ונמצאים במצב גופני יחסית רעוע.
לכן אימוני סיבולת הינם קריטיים בשבילם בכדי להשיב את הגוף לפעילות תקנית ולהמנע מבעיות שנובעות מאי השקעה בכושר הגופני.

 

כחבאימוני כח המתאמן מתמקד בעיקר בהעצמה והגדלה של מסת השריר בגוף.
אימונים אילו אינם דורשים סיבולת לב ריאה גבוהים ובדרך כלל נערכים בין כותלי חדר הכושר או בבית.
פיתוח וחיזוק סיבי השריר הינם הכרחיים על מנת לבנות שכבת מגן סביב המפרקים והעצמות בגוף ובכך ניתן להמנע מפציעות בהמשך.
אימוני כח מתבטאים בהרמת משקולות, רצועות התנגדות, אימון מול משקל גוף וכו’. למידע נוסף מוזמנים לעלעל במאמר הבא.

אז למי זה מתאים?


אימוני כח בדרך כלל מתאימים לאנשים הרוצים להעלות מסת שריר ולחזק את הגוף. רצוי להתחיל באימוני
כח באופן מאוד הדרגתי ואיטי בכדי להמנע מפציעות.

 

איזון – אימוני איזון הינם הכרחיים על מנת לשמור על היציבות של המתאמן. ישנם מספר סוגי אימון שניתן לבצע כמו:
עמידה על רגל אחת, טאי צ’י, אימון בתנועה וכו’.
אז למי זה מתאים?
אימוני איזון יכולים לעזור בעיקר למתאמנים בעלי יציבות נמוכה שנוטים לבצע טעויות במנח הגוף ובכך להגיע למצב של פציעה.
כמו כן, אנשים שנפצעו בעבר ונפגעו ביכולות היצבות והאיזון באחת הגפיים אז אימונים אלו יכולים לשפר באופן משמעותי את הביצועים.

 

גמישות – סוג אימון זה נותן דגש רציני על אורך השריר והגמישות שלו. אימוני גמישות נועדו לשמור על השרירים
מפני פציעות ומפגעים. בנוסף אימוני גמישות משפרים את הביצועים היומיומיים שלנו ואף את שאר סוגי האימון בכך
שטווח המתיחה של השריר גדל. ניתן לבצע אימונים כמו: יוגה, אימון מתיחות דינאמי/סטאטי וכו’.

למי זה מתאים?
בדרך כלל אימוני גמישות מתאימים לאנשים שסובלים מפציעות חוזרות לאורך האימון ומעוניינים בשיפור הביצועים שלהם.
באופן כללי, אימוני גמישות הן הכרח בכל תוכנית אימונים של מתאמן על מנת לשדרג את הביצועים ולהמנע מפציעות.

איך אני בוחר סוג אימון?

אז נכון, ישנם הרבה סוגי אימון, אבל הדרך הטובה ביותר להיות מתאמן יציב, חזק ובריא הנה לשלב את כל הסוגים בתכנית אחת גדולה.
מתאמן שמשלב אימוני סיבולת עם כח ומפצה על כך באימונית איזון וגמישות יכול לבנות מערכת שרירים בריאה ויציבה לאורך זמן.

כמובן, במידה ולא יודעים איך להתאים לעצמכם את סוג האימון האפקטיבי ביותר, מוזמנים לפנות לצוות My Body לקבלת הדרכה והכוונה בבניית תכנית אימונים מותאמת ומדויקת ביותר לצרכים שלכם.
בנוסף מוזמנים להכנס לתכניות האימון שנמצאות באתר.

רוצים לקבל את המאמרים החדשים לפני כולם?
מלאו את המייל שלכם והצטרפו לניוזלייטר של מיי בודי

על הכותב

mm

אפיק כהן

אנחנו ב-My Body מבינים שתזונה נכונה היא ערך בלתי נפרד מאורך חיים ספורטיבי, ולכן צוות מיי בודי מורכב מאנשים שאורך חיים ספורטיבי ותזונה נכונה אצלם זה ערך עליון. אנחנו מבינים שלכל אחד ולכל מטרה יש צריכים שונים, צוות המומחים שלנו בעל ניסיון של שנים בתחום תוספי התזונה והספורט, וידע להתאים לכם את תוספי התזונה בדיוק למטרתכם. מנכ"ל חברת My Body - אפיק כהן מחזיק בתארים רבים כגון - מדריך כושר גופני ובריאות, מדריך לאימון פונקציונלי ותזונאי מהשורה הראשונה. אפיק הינו דמות מוכרת בעל וותק של שנים תחום תוספי התזונה והספורט ונחשב למנטור של ספורטאים רבים.

פוסטים קשורים

סימון תזונתי

סימון תזונתי

סימון תזונתי סימון תזונתי הוא מונח פופולארי אך כמה מאיתנו...

קריאטין

קריאטין

קריאטין – התשובות לכל השאלות קריאטין הוא אחד מתוספי התזונה הפופולריים...

חטיף חלבון כשר לפסח

חטיף חלבון כשר לפסח

חטיף חלבון כשר לפסח – המתכון המלא חטיפי חלבון הם...

השאר תגובה