למה אני יותר רעב בחורף ?
החורף הגיע ואיתו תחושת רעב בלתי פוסקת?
אז תדעו שאתם לא היחידים, למעשה מדובר על תופעה פיזיולוגית מוכרת ונפוצה אצל כולם.
מאפייני החורף גורמים לגופנו לעבור תהליכים פיזיולוגיים שמשפיעים על התפקוד היומיומי כמו שינויים במצב רוח ועלייה בתחושת הרעב הכללי.
אז למה זה קורה ומה אפשר לעשות? כל המידע במאמר הבא
שוב עונת הגשמים הגיע ושאלתם את עצמכם למה אני יותר רעב בחורף?
מסתבר שאתם לא לבד ומסתבר שיש לזה הסבר פזיולוגי ברור מאוד.
הסיבות לרעב מוגבר בחורף:
- מחסור באור השמש-בימי החורף אנו חשופים פחות לאור השמש,
דבר המביא לעלייה ברמות הורמון המלטונין האחראי על מצב הרוח שלנו.
כאשר יש עלייה בהורמון זה מצב הרוח יורד ואיתו הכמיהה שלנו לפחמימות מתוקות בעיקר וכן חוסר רצון לבצע פעילות גופנית.
שילוב של השניים מביא לעלייה במשקל ובשל כך ירידה עוד יותר במצב הרוח. - אנרגיה לחימום הגוף – מדובר על מנגנון הישרדותי קדום וחשוב שבו בשל הקור הגוף מאותת למוח שהוא צריך להתחמם.
איך? על ידי אנרגיה, כלומר קלוריות, לכן המוח משדר מסר של רעב ואנו אוכלים יותר.
אז מה אפשר לעשות כדי להפחית את תחושת הרעב?
- לאכול פחמימות מורכבות – מאכלים כמו פסטה, לחם אורז וכו’ הם מאכלים המתפרקים בגוף לאט ונותנים תחושת שובע לאורך זמן רב יותר.
- סדר ארוחות קבוע – חשוב שיהיה שעות ארוחה קבועות, להקפיד על ארוחת בוקר ולא לדלג על שאר הארוחות.
קביעות בארוחות תימנע את תופעת הנשנושים בין לבין. - חשיפה קצרה לשמש – למרות שימי החורף לא מאופיינים באור שמש חזקה, כדאי כן להיחשף לשמש ולאור טבעי.
אפילו קצת ולהימנע מישיבה ממושכת בחדרים סגורים ונטולי אור יום יכולה לסייע. - פעילות גופנית – ככל שהטמפרטורות יורדות יש פחות חשק להזיז את הגוף, לכן חשוב כן לעשות כושר גופני.
אם בחדר כושר או אפילו לקבוע פעילות גופנית פעם ביום שאינה דורשת התארגנות.
נסו לשלב הליכה, עלייה וירידה במדרגות ופעילויות קטנות שיעוררו את המערכת הגופנית ויאזנו את הגוף. - שתייה – בחורף אנו מרגישים פחות צמא לכן צריך לשתות כמות נצרכת גם אם לא מרגישים צורך בכך.
שתייה תעזור לנו לתחושת שובע בין הארוחות ובארוחה עצמה. כדאי גם להרבות במשקאות חמים ומעוררים כמו: תה צמחים, תה ירוק וכדומה.
















